Monday, January 23, 2017

Dina issues!

Kära blogg,
jag har drabbats av någon form av överaktivitetsskov. Vaknar halvfem om morgonen och formulerar meningar som jag är tvungen att stiga upp och gå och skriva ner. Sen somnar jag bortåt sjutiden, och skulle fortsättningsvis kunna sova hela resten av dagen.
Märker bara att jag överlag har så dåligt tålamod nuförtiden, jag orkar inte förklara, orkar inte upprepa. Jag skulle bara villa ta tag i mänskor, ruska om dem och ropa, "Du har fel! Och om du inte förstår det är det din egen uppgift att ta reda på varför."
Det hjälper inte heller att vi har en sköthund som kräver en massa sinnesnärvaro och lugnt leverne, som knappt klarar av att gå i koppel eller ännu mindre, möta andra hundar och jag skulle helst bara ta tag i hundattan och ropa: "Dina issues! De borde inte vara några issues nåt mer!"

No comments: