Friday, February 16, 2018

Hej hej, lite kort

Jag löste datorförbudet genom att skita i det, men mobilförbudet har jag lyckats hålla! Jag saknar inte den luren alls, tvärtom - känner mig friare än på länge. Och började göra yoga igen, lika fort som jag slutade. Idag gjorde jag dag 30/30 och det var fantastiskt. Jag kan så mycket nuförtiden.
Oj, härrigud, vad skriver jag egentligen om? Jag kunde skriva om Migri och alla fruktansvärda beslut - nu har de skickat hem en far till ett litet barn med motiveringen att barnet är så litet att det ändå inte kommer att minnas sin far. På riktigt? Det här hände. Min livstid. Så här gör man. Jag saknar ord, världen (och främst Finland) är bara så fruktansvärt hemsk och onödig - hoppas någo urgamla virus smälter loss från isarna och dödar oss alla. Gonatt.

No comments: