Friday, April 04, 2014

Skitskoj med jubbe

Just nu sitter jag bara och gottar mig åt skitinlägget här nedan, let's say it: hahhahha! Samtidigt har jag passat på att skicka kakkabilder åt folk till födelsedagen. För övrigt sitter jag på museet med en anteckningsbok från nyreligiositetsföreläsningen uppslagen, men det blir inte så mycket nedskrivet. Två studeranden var inne och uttryckte sin önskan om att jag skulle komma på deras "jubbe". Det tog en stund för mig att klura ut att det var "jubileum" dom menade; musikvetarnas av-nån-anledning-jubileum som är den tionde maj. Jag har litet ryggat tillbaka inför det där och hoppats att ingen ska konfrontera mig med nån förfrågan, eftersom det där jubileet är 1. rätt så fucking jävla dyrt och 2. innehåller programpunkter som "Solenn akt" och "Sillfrukost". Men nu har jag lite tänkt om; jag är trots allt ganska bra på att luska ut en fest ur de mest krystade tillställningarna. Dessutom KAN det vara roligt att omväxlingsvis leka vuxen med de unga och klä upp sig lite, läxa upp folk på småtimmarna och sånt där som jag brukar sysselsätta mig med.

Idag är det fredag och jag är på ett ovanligt bra humör. Kanske det är solen, kanske det är Jesus-upplevelsen från igår eller kakkainlägget som påverkar mitt allmäntillstånd, det må nu vara vad det är. Tänkte kanske ta en öl bakom museet efter jobbet, om J fixar ölen det vill säga. Annars tänker jag cykla på en exkursion till Alkohålet. Värst vilken alkohollovsång det här sista nu blev! Kanske påverkades jag av deras jäkla jubbe-idéer.

No comments: