Monday, May 23, 2016

Den närmaste tiden (fotosvada)

Är så trött och ofokuserad att jag inte orkar annat än posta en drös oredigerade mobilfoton som beskriver den närmaste tiden.


Jag var på Vessö och umgicks med mina företagsamma föräldrar. De var lugna, underbara
och spottade inte i vinlådorna. Emellanåt gick jag in på min kammare och skrev ett kapitel till min roman. Min pappa uttryckte lite oro över att själv dyka upp i boken, i form av eländig far.
Sa att så nog inte var fallet.
Allt var bäst på Vessö.

Jag fotograferade omgivningarna genom ett grönt glas.
Det fina blev ännu finare så.



Föräldrarnas nya, dampiga hund var konstant våt.

Mamma hade fått världens finaste och kitchigaste gåva
av sin sudanesiska vänfamilj.
Det var roligt så fint den passade in
bland det övriga sommarstugebråtet.

Jag körde hem från Borgå.
Det var ganska tomt på motorvägen
för att alla var hemma och såg på när
Finland förlorade i ishockey.


 
Tog en paus på ett mysko ställe
där träden höll på att växa in sig i hus.


Återvände till Åbo där allt, så klart
bara var alldeles jävla überfint.

Vi gjorde en resa till det fruktansvärda I of the KEA,
vars namn jag inte vill uttala högt.
Först ville J bränna ner allt, men plötsligt trivdes han bra.
Jag hade nackspärr som blev särdeles illa just
när vi skulle bära grejer i I of the KEA.
Vi gick omkring och förbannade alltings usla kvalitet,
vred sönder visplar och skakade på huvudena.



En butikslåda i trädet: så beskrivande av min livssituation just nu.
Vi köper en massa grejer, men det känns som att man svävar uppe i ett träd.

No comments: