Friday, February 09, 2018

Jag gör, men aldrig där pengarna finns

Idag vaknade jag med en skön känsla av att ingenting spelar någon roll. Jag tror igen att det är yogans förtjänst, dess effekter syns alltid sådär passligt i efterhand, så man inte kan koppla ihop dem med själva yogan. Typ, man gör sin yoga, tycker att man är ofokuserad, är störd på det och tänker att okej, jag är för skit för det här idag, jag är en dålig människa, kan inte koncentrera mig och så vidare. Så vaknar man upp nästa dag, har förvandlats till Buddha själv och vet inte varför. Så funkar yoga.
"Water off a duck's back" har jag tänkt idag och orkat med allt alldeles utmärkt. Vad gäller produktivitet har den här veckan varit helt hopplös, helt oppåt väggarna onödig. Jag har mest våndats, helt ärligt. Väntat på romanbesked och funnit mig stirra mot väggen vid diskhon, om kvällarna entusiastiskt spelat Lord of the rings online som om jag aldrig sett den världen förut. Men att. Jag har gjort klart en frekking T-skjorta. Det mesta jag gör är sånt som man inte får betalt för, och det är nu så mitt liv tycks utspela sig, att jag gör och gör och gör men aldrig där pengarna finns. Nu ska jag visa vad jag har gjort så ni inte tror att jag ljuger.




No comments: