Wednesday, December 11, 2013

Totalflopp till dag

Skulle inte orka låta så negativ men ATTAN, vilken trög jäkel till dag! Vaknade av telefon, J som kom från jobbet och ville att jag skulle komma emot med plånboken. När man vaknar av telefon..
nä jag orkar inte ens skriva det, det kan vara skit det samma. Man vaknar av telefon: alla förstår att då ville man inte vakna.

Var trött fast vaknade, fick passligt ett ryggskott så fort jag steg upp också, hela axelpartiet låste sig, trevligt trevligt att ta itu med en dag på det sättet. Var trött medan jag var ute med hunden, var trött när jag åt obligatoriskt, oentusiastiskt morgonmål, gick tillbaka i säng. Sov en halv timme och sen: 

Gradumöte om min gradu. Professorn och en flitig studerande på plats. Helt hemskt. Mosig i huvudet, klädd i skitig ylletröja, lysrörsbelysning, professorn som suckar så djupt att man kan föreställa sig volymen på hans bröstkorg, dessa eviga frågor om rock, pop, autenticitet och genus; ingen som förstår hur jag ska koppla ihop alla de där, jag som säger "vänta bara, it will all make sense in the end", professorn som säger att jag borde läsa mer litteratur innan jag gör nånting annat. Ingen reda med mina kapitel. Vad ska man säga? Totalflopp? Det enda goda jag fick höra är att jag skriver helt bra (men bara skit?).

Sen brevpostande på stan, YRSEL i stan (kan alla inte bara gå hem?) paketpost till Spanien, köande på Posten, glömde posta ett stort kuvert så hamnade gå hem via R-kiosken. Traskande genom stan, oändligt lång väg, sen hund som igen ska ut så fort man kommit in genom dörren. Och sen har hela Halis-promenadvägen frusit till is, en våt isbana. Inget skoj i hundparken, två lurviga större hundar som bara står och glor. Mili som avskyr att bli våt om tassarna. Snopet hem genom mörkret. Kackades det? Jag såg inte. Via Studentbyns butik och sen hem, sen passionerat matlagande faktiskt, det mest passionerade jag har åstadkommit idag. Rödbeta och kokosmjölk är en utmärkt kombination.
Men hur kan man vara så trött alltså? Hur länge kan det hålla på såhär? Och hur misslyckad kan en vecka bli? Totalflopp till vecka.
Nu ska jag sitta här och glo.

No comments: