Monday, October 03, 2016

Inktober #3


I natt sov jag dåligt. Det var för att jag på nåt sätt hade fått för mig att de på morgonen skulle ringa efter mig från skolan eller nån annanstans där jag behövs som vikarie ibland. Jag vaknade och hörde en röst långt djupt inne i madrassen. Helt på riktigt, där fanns en röst! Ungefär en likadan röst som man ibland kunde höra läcka mellan telefonlinjerna förr i tiden då man använde trådtelefoner. Jag satte handen för det ena örat och försökte fokusera på rösten, men kunde inte urskilja orden. Kanske var det nån som pratade i bilkällaren nedanför. Kanske fanns rösten i mitt huvud. Hur som helst, så ringde ingen till mig idag morse.

Annars är det deadlines och deadlines och jag som har drabbats av dålig skrivmask. Dålig skrivmask är en sån mask som kommer och tar en i sin besittning så att allt man skriver låter ungefär såhär:
“Sun vuoro” säger en ordningsvakt, håller upp scendraperiet och ser på mig med uttryckslösa ögon."

Say what, uttryckslösa ögon! Alltså jag hatar mig själv idag.
Och alla plattityder jag rör mig med. Tänk att jag ändå har en blogg där jag alltid skriver guld.

1 comment:

walopää said...

Ja tänk :D