Wednesday, May 04, 2016

Vad betyder förtära?

Idag är jag så nöjd. Whoooaa. Jag är så enformig. Antingen totalt nedbruten eller helt i extas. Samma visor upp och ner. Men idag är jag nöjd. Jag har tenterat alkopasset, så nu kan jag få c-rättigheter. Kändes fint att tenta tillsammans med nervösa 17-åringar som satt och svettades med sina pappershögar och som man fick hjälpa logga in i Windows. Sen frågade en högt vad "förtära" betyder. Gulegulegullgullgull! Jag insåg att det är så länge sedan jag har varit i en miljö i vilken det är helt på sin plats att fråga vad "förtära" betyder, utan att nån ens i smyg hånskrattar. Jag blev glad. Och jag svarade rätt på 86% av frågorna. Ingen fullträff alltså, men helt tillräckligt. Helt tillräckligt. Läraren tyckte jag var duktig, jag sa "du skulle se min roman". Nej, det sa jag inte. Jag körde hela vägen hem tillbaka, med vår nygamla Nissan Vanette. Som jag faktiskt först nu, i skrivande stund, kom på att är grön. Min favoritfärg.

2 comments:

Kugge said...

Alltså den här bilden! Jag älskar den! Och älskar att det finns situationer där en får fråga vad förtära betyder. Lycka till med sommarprojektet, ser fram emot att höra mer om det nästa helg! :)

ponks said...

Visst är det fint? Både bilen och det där med att fråga om förtära. Inte nu men sen nästa helg ska vi minsann visa dom vad förtära betyder, eller hur? Höhöhöh.