Tuesday, November 10, 2015

Äh, vi tar en lista till

Är det nån som faktiskt orkar läsa folks svar i såna här listor, eller kopierar ni bara rått av dom? Hehehehe. Jag orkar ofta men inte alltid. Man märker genast på första och andra frågan om man orkar läsa. Jaja. Den här listan var i alla fall riktigt underhållande, ska jag säga – jag fyllde ju i den, heehehe. Ibland förstår jag mig inte på bloggar överhuvudtaget, vem orkar läsa dom? Jag skriver nu bara här för att det typ är det aktivaste jag kan göra medan jag ligger på alla fyra. Och naturligtvis skriver jag för er, kära läsare, jag skoja bara, jag skriver för M och J så att vi inte ska behöva träffas så mycket och så vi inte behöver prata så förbannat när vi träffas.

(alltså nu pratar jag B a r a goja. Men att. Listan är från Linnea. Maggie fyllde i samma sak. De har båda bra bloggar. Läs dem.)

1. Sammanfatta din dag och ditt humör i en mening.
Bättre än igår men fortfarande nog lite out-of-body-experience-betonat alltihopa – kommer ofta på mig själv genom att sitta och stirra och önska mig nån annanstans, tänker på magi och hur satans omagiskt allting alltid är.

2. Tipsa om två kulturgrejer (litteratur/film/musik/konst et.c.) som du nyligen uppskattat.
Musik: Sleaford Mods. En superbra duo som J följt på Youtube på sistone. Gillar råheten och deras totala enkelhet. Lyrics som daskar en i ansiktet. De satsar typ bara på att vara vad de är och skiter i imagen, litar på att det duger bara. Och att det duger. Just sån skulle jag villa vara.
Och såg den där Amy-dokumentären igår, om Amy Winehouse. Det är nog otroligt hur kvinnliga artister ska få höra och lida för att de lever ett rock n roll-liv medan deras manliga gelikar närmast förväntas leva så och uppmuntras och uppfattas som coola pga det.

3. Ge varsitt exempel på nånting du är rädd för, retar dig på och ser fram emot.
Jag är rädd för att köra bil och att åka bil, och rädslan bara eskalerar år efter år. Att man åker hundratals kilometer i timmen i en plåtlåda, det är ju fan inte klokt på något som helst sätt.
Jag retar mig på så mycket att det är svårt att ens veta var man ska börja. Just nu retar jag mig oerhört på julpyssel. Satans jävla julpysselskit! Skräp! Måste bara få ut frustrationen.
Jag ser fram emot våren och när växtligheten får fart igen samt att nästa gång vara i fyllan/äta knark/tro sig vara lustig/imponerande, tro sig få bra idéer som sen visar sig vara bara skit.

4. Berätta om fyra av dina intressen, hobbyer eller ämnen du gillar.
1. Jag gillar att gå promenader i spännande terräng och mark med hundar, för det är så roligt att följa med vad hundarna gör och vilka hålor som är spännande, om de stöter på nåt annat djur och så vidare, eller om man hittar nån spännande skogsglänta eller nån fin mossa eller nåt sånt.
2. Jag älskar att vara utomlands och traska med kamera i främmande kvarter, gärna köpa spännande grejer man inte vet vad det är från okända supermarkets. Och att smaka på street food med risk för diarré-attack, det är livet det.
3. Jag gillar att festa, gärna med en drös okända men ändå intressanta människor. Gillar att imponera på folk eller chocka dem aningen, hahaaa nåndera, vet nu inte om det lyckas alltid men gillar tanken (usch).
4. Hästar. Jag har en jäkla svag punkt för hästar och blir alldeles annorlunda om jag får vara nära och röra vid en häst. Det är något alldeles speciellt, kan inte förklara. Jag skulle villa stå ensam i en hage med en massa hästar och se vad som händer.

5. Beskriv dig själv med fem ord.
Manodepressiv, djurvänlig, vanlig, impulsiv, musikalisk.

Kronar detta inlägg med en bild av en av mina favoritserietecknare bara för att den råkade stämma så bra in på vad jag tänkt på under de här senaste dagarna.


2 comments:

Bohemian Maggie said...

Hahaa vilken härlig bild där på slutet! Ja, jag tycker att det var en bra lista av Linnea, det var intressant att läsa andras kommentarer också.

ponks said...

Sant, den här listan var riktigt bra!