Tuesday, January 01, 2019

Nyårsdagen vänder magen upp och ner och helt betagen

Jaha, 2019 är här och här sitter jag och är angstig som fan. Försöker muta mig själv med tankar som att alla är angstiga inför saker som ännu inte har börjat, som att det här nya året brakar in med förhoppningar och obligationer man inte har en aning om hur kommer att arta sig. Jag bara önskar, rätt och slätt, att jag hade teleporterats en månad framåt i tiden. Jag har ingen lust med nånting alls ska gudarna veta, jag skulle villa skyffla mina måsten dit helvetes växter växer och kasta mig ner på en skitig madrass i ett icke-existerande vakuum där inga ljud finns, men nu är det bara att ta skeden i vacker hand och äta skitskyfflarna. Ät dem, ät dem! Snart har du ätit upp hela lasset. Tar typ en nanobråkdel av hela ditt liv så det är inget att lipa över.

Idag är det alltså sista officiella lattjo lajbansdagen, dvs nyårsdagen, då man ännu med gott samvete kan sitta här och låtsas att det råder nån form av ledighet (HAHAHAHAHA) fast man egentligen sitter och biter på sina naglar och nojar inför framtiden, vrider på sig och är orolig och LIKA GÄRNA BARA KUNDE SÄTTA SIG DÄR FRAMFÖR DATORN OCH TA ITU MED NÅT VETTIGT eftersom denna tid ändå är så gott som bortslösad. Har kommit i den åldern och livsskedet att nyår och sådana högtider är lika intressanta som använda tandborstar, så nyåret spenderades hemma med några filmer och angstig hund, sambon och några gingerbeers. Det var det bästa nyåret på många år, måste jag säga. Inget tjafs, inga störigheter, inga störande mänskor for gods sake.

MEN, nåja idag ska det alltså låtsas att det är ledigt och jag tänker typ skriva en lista över saker jag måste göra imorgon och så ska jag försöka dra ett djupt andetag och sen bara överleva.
GOTT NYTT ÅR PÅ ER ÅLAHUEN.

No comments: