Tuesday, October 25, 2016

Statsminister Ingenting

Tycker ni ska se Barbro Björkfelts ytterst aktuella dokumentär "Brev till statsminister Sipilä". Den belyser det imbecilla kring regeringens asylpolitik, samt det faktum att statsministern överhuvudtaget inte har vare sig kommenterat eller tagit någon ställning till de hundratals brev som har skickats till honom via brevkampanjen och #weseeyou. Jag skrev inget brev till honom, eftersom det råder konstant stillestånd i mitt huvud kring den saken - det formuleras liksom inga ord hos mig när jag vill rikta mig till den karln. Däremot ville jag sätta ord på hans konstiga tystnad och gjorde det i och med låten nedan, "Statsminister Ingenting", som också figurerar i soundtracket till dokumentären. Fick i samma veva testa vad min nya moog går för. Hurja spännande. Lyssna vetja!

2 comments:

Kugge said...

Hurja bra! Lotta fattar du hur kreativ du är? :)

ponks said...

Jonej, tack Kugge :) Jag är också superstörande!