Wednesday, June 27, 2012

Snart juli (oinspirerad rubrik, jo)

Sitter och halvsover i museikassan, har för spända strumpbyxor som jag dragit upp nästan till brösten. Allt är lugnt men lite obekvämt. Det blixtrar liksom i magen lite. Åt för gammalt bröd, kanske det är det som gör sig påmint.

Inte en kund på snart 1,5 timme, inte en besökare. Här har man suttit och bläddrat i tidningar, planerat kvällens program som är att rita tigrar, cirka fem stycken ska det ritas.
Snart är det lunch.

Är trött och hela dagen går liksom i en dimma. Svarar på saker i telefon, men lyssnar knappt. Känner mig som mest vaken klockan sju när jag stiger upp alldeles för tidigt för att äntra en virtuell datorvärld i vilken jag får slå ihjäl björnar och vildsvin, eller bråka med orcs och goblins. Jag har trillat dit igen, i spelvärlden, andra gången gillt, och igen är det sommar. På sommarn när man ska vara ute och upptäcka världen och naturen och glädja sig åt solstrålar och nyfödda grodor, ja då upptäcker jag onlinespelens förtrollande värld.

Måste bli snällare och helst lite mer balanserad. Måste kanske tona ner något. Vet inte. Sommaren är en så fånig årstid. Man får inget vettigt sagt, tänkt eller uttryckt. Denna helg är det meningen att vi ska ordna gårdsfest på min gård, spela dragspel och grilla korv och sånt. Jag skyndar mig in på gårdsplanen, fumlar med cykelnycklarna. Hoppas att ingen får syn på mig eller har några frågor. Jag är världens bästa arrangör.

No comments: