Thursday, March 21, 2019

Småvåndor

Jaahas, bästa prokrastrinationsblogg, deadlinen för nästa yle-kolumn närmar sig och jag har hafsat ihop nåt om vuxnas reaktioner på barns klimatdemonstrerande och hur fucked up det är att vuxna på nåt sätt känner sig ha rätt till att tycka till om vad barn och ungdomar bör och inte bör göra. När saken ju för en gångs skull inte gäller vuxna!
Men... (och nu kommer jag till saken) jag har börjat tvivla på om det är sådana här saker jag överhuvudtaget borde skriva om. Jag vill inte bli nåt slags politisk debattör, för jag saknar verkligen insatthet i frågorna. Det där om vården som jag skrev sist var också på gränsen, jag visste nog i stora drag vad jag ville ha sagt och vad poängen skulle vara, men allt sånt där som har med fakta att göra blir sen bara svammel för min del.
Så hur ska jag, gott folk, gå till väga? Borde jag hellre vara "mig själv trogen" och skriva nåt mer lättsamt om till exempel musikvanor eller facebook-grupper. Eller borde jag bara ta "tjuren vid hornen" hehe och skriva om sånt som är viktigare och mer på tapeten, till exempel klimatdemonstrationerna då?
Nu när jag skriver det här, så hör jag ju på mig själv att det är typ klimatdemon jag vill skiva om, oberoende om jag har insatthet eller inte.
Så tack om nån har läst ända hit och ha en bra dag och så vidare!

No comments: