Thursday, February 09, 2012

Pärlor åt grisen

Åh suck. Om det finns nån som har känt sig lite smått ineffektiv sådär på sista tiden haft lite prestationsangst eller sånt onödigt, så kan man ta det lugnt nu, för jag är värre. Jag vet inte vad det är med mig, eller vad man ska göra åt det, men det finns inte nån chans till förkovring här just nu. Jag kommer inte upp ur soffan. Jag SKITER i kandin, skiter i mors porträtt, lagar makaroner med burk vita bönor direkthälld dit i, går omkring i kalsånger med alldeles för lös resår, har köpt kex och mörk choko och glass och så är det bara att trycka i sig medan man ser på American Idol. Jag vet inte ens vart hela den här veckan har farit, eller vad jag har gjort med den. Jag vet bara att jag inte har några som helst problem med att få tiden att gå. Jag har varit ute kanske tre gånger, som längst tog jag ett varv ut till Halis, helt enkelt för att se om benen ännu höll. Dom höll nog, me sen blev man ju styv. När jag sätter mig ner i soffan kommer ett moln av gråhet över mig och tanken på vad allt man skulle kunna göra får mig att villa göra absolut ingenting. Kan nån analysera det här? Hahaha. Jag valde bara en kurs till den här perioden för att jag skulle vara aktiv på andra håll ju, inte för att jag skulle försoffa mig totalt. Men ge en hög pärlor åt en gris bara, såhär går det sen.

No comments: