Thursday, February 02, 2012

Mognadsprovet

Ja, emedans jag här lär mig studera, så har det kommit upp ett ord som roar mig: mognadsprov. I något skede ska man alltså avlägga ett mognadsprov som ska avgöra om man är tillräckligt mogen då, eller något. Jag har inte tagit reda på vad exakt det är som ska definiera ens mognad, men man kan ju föreställa sig hur ett mognadsprov skulle kunna se ut.

Dagens fråga blir alltså: Vilka frågor tycker du att man borde ställa i mognadsprovet?
Ett par spontana förslag:

Kan du hantera kritik?
Klarar du av att diskutera med fler än tre människor utan att få tunghäfta och inte veta vems parti du ska ta?
Klarar du av att ringa och byta elbolag?
Klarar du av ett kassabesök?
Vad anser du om fri marknadsekonomi?
Hur många dagar klarar sig människan utan vatten?
Beskriv den perfekta smörgåsen. Motivera.

2 comments:

Therese said...

Är det medelålders att räkna "vuxenpoäng"?
Vad är fredagsmys?
Vad är livspussel?

och för att svara på dina frågor:

Om kritiken är saklig så kan jag nog hantera den ganska bra åtminstone. Beror lite på ämne förstås. Alltid svårare om det handlar om någon hjärtesak förstås.

Lurig den där. Det beror så helt på diskussionssällskapet. Men automatiskt antar jag att jag ganska lätt tar någons parti ändå. Alternativt så tar jag ingens parti men en lyssnade (tyst) roll istället.

Jadå.

Jo.

Måste alltid typ googla fri marknadsekonomi eftersom jag blir så osäker på vad det egentligen innebär innan jag vågar ha en åsikt om saken. Inte så moget kanske.

Ingen aning. Måste googla där med.

Just nu: Rostat bröd med smör och krasse. Simpelt och bra. Känns som rena hälsokosten då man äter det.

ponks said...

Haha. Jo, mognadsprovet ska vara lite lurigt, man ska svara från hjärtat:)