Thursday, March 21, 2019

Åsikter förankrade i åsikter

Tjaa, jag rultar vidare i min lilla värld som består av mig och mitt, trallallaa. Kan nog bli så himla trött på att vara jag, när jag emellanåt tanklöst häver ur mig saker på nätet. Ibland längtar jag typ efter en handgriplig fight, ja - jag håller väl på att bli ett troll, fattas bara att jag bosätter mig i min mammas källare också (ifall hon hade en, dvs).

Skrev en helt ny kolumn som handlar om mjukisbyxor och min generations kvinnor. Mer i min stil, om man säger det så, och kan hända blir det litet av en skräll, eller så inte alls, vad vet jag.

Och så skrev jag en snabb kommentar om att rösta vänster i Fb-gruppen Finlandssvenska feminister - och samtidigt drog jag till med att sfp är från röven och sossarna inte att lita på *skrockar i mjugg*.
Nå så skrev jag så klart inte, jag var kanske litet mer välformulerad ändå. Men fick genast ett mothugg som jag tycker var lite intressant, nämligen "är det här nu rätt forum att svartmåla andra partier - speciellt när åsikterna är förankrade i just åsikter?"

Öhm, excuse me, but åsikter förankrade i åsikter? Har väl aldrig sagt att jag förankrar nåt i åsikter, snarare i kalla fakta. Däremot är man ju välkommen att förkasta det jag säger som ovidkommande åsikter, men då bör man också på något sätt övertyga mig om att jag har fel, heheh. Riksdagsval går väl ut på att sprida information snarare än åsikter och ställer man upp i ett val, så hoppas jag min själ att man också kan försvara sig mot sådana som jag, som hasplar ur mig svartmåleri på sociala medier. Nåja, men jag ska nu inte låta det här slå eld och lågor ens nånstans.
Lite underhållande är det ändå, va?

No comments: