Monday, February 11, 2019

HUR BOTAR MAN RÄNNSKITUN?!

Nu är jag tvungen att klaga högljutt. Jag har haft rännskitun i tre dar nu! Eller är det två? Hur som helst - två nätter av ständigt spring på vessan är enough, is enough is enough. Jag misstänker att det är de två antibiotikakurerna som har orsakat det här, jag åt dem pga hundbettet jag drog på mig i Borgå , och när jag skriver det här nu så inser jag att jag ju inte ens har berättat om det!

Föräldrarnas hund är lite instabil i huvudet sådär, och har på sistone fått för sig att attackera stackars Mili, helt out of the blue. Den här gången hände det medan Mili låg i soffan o sov och jag satt bredvid, satt dumt nog handen in emellan fighten vilket resulterade i att en hörntand borrade sig genom köttet i armen på mig, plus några andra öppna sår och skit. Så jag hamnade till sjukhuset och få stelkrampsspruta, råkade ut för en totalt inkompetent läkare också, han sydde ihop såren utan att desinficera dem först?! Trodde inte att det var sant medan det hände, men vågade heller inte ställa mig upp och ifrågasätta en läkares beslut. Läste också efteråt att det är tjänstebrott att sy ihop djurbett eftersom infektionsrisken är så mycket större då - tja, det är så mycket man inte vet i lilla Borgå va?

Nå, jag klarade mig utan värre men, det uppstod en liten infektion kring såren (no shit Sherlock som sydde in alla bakterier dit) men de två hästkurerna av antibiotikan tog kol på infektionen och tydligen också min tarmflora. HURRA! Så nu är det idel ripuli. Inte fan vet jag hur jag ska få bukt med något sånt här? I samband med denna vedervärdiga åkomma, så har jag också dragit på mig en influensa av stora mått, hade feber på lördag kväll, låg i sängen hela söndagen och nu är det visst måndag, missar en TREDJE träning med Svarta havet, fy tusan en sån skam.
Så nu är goda råd dyra - har ätit ris, druckit mängder med vatten, har druckit surmjölk och till och med ätit lite rå surdeg för att tillföra goda bakterier i magen och få bukt med den här åkomman,  men inget tycks hjälpa.
HUR BOTAR MAN RÄNNSKITUN, gott folk?


No comments: