Friday, April 27, 2018

Aprillista

  1. Resmål: St:Petersburg! Åh, vad jag skulle villa dit, av nån anledning. Ramla från gatstenarna. Spana in de gigantiska stuprören. Gå i Raskolnikovs kvarter. Ta nåt skramlande tåg ut till Terijoki. Det är en dröm som jag har, och som måste bli sann, nån gång.
  2. Maträtt: Äh, nån lätt sallad. Faktiskt. Med bra sås och nötter och stuff så man blir mätt.
  3. Färdmedel: Elektrisk bil. He sku va naa! Men nä. Tåg. Åker typ aldrig tåg nåt mer men drömmer så klart nu (för att jag skrev det där om St:Petersburg) om sådana där äldre tåg som luktar, för oväsen och har fladdrande, blodröda gardiner. Var är allt vackert nu mer i samhället?
  4. Frisyr: Äh, den sedvanliga knokan. Fast ja, har fått lite lust att klippa mig. Speciellt som vi ska bo ute på ön utan dusch igen inom en snar framtid. Det skulle vara häftigt med kort hår, bara för att spana in katastrofens grad, liksom. Mina korthåriga perioder har varit skandalösa.
  5. Typsnitt: Vem bryr sig? På riktigt? Vem bryr sig? Courier.
  6. Dryck: MICHELADA.
  7. Skor: SÅDANA SOM MAN INTE RAMLAR OCH VRICKAR FOTEN MED, TACK.
  8. Musik:

No comments: