Monday, March 26, 2018

Vecka som på nåt sätt börjar lovande

Måndag igen, och den här veckan har jag ett litet schema upphängt på kylskåpsdörren: Varje dag ska nånting bli gjort. Det här är en stressreducerare, om ni undrar. Forskning har visat att de som gör upp planer på förhand är mindre stressade än de som skriver ner vad de har åstadkommit i efterhand.

Det är mycket som är bra med den här veckan:

1. Jag är inte mera med i det där punkbandet, dvs min chat är inte överbelamrad med nonsens-info som äter på ens energi och koncentrationsförmåga.

2. Jag har nu fått svar från alla förlag, ingen vill ge ut bokajäveln i sin nuvarande form, men jag tänker hänga kvar på det sista förlaget som uttryckligen var intresserade av att läsa en ny omarbetning av det jag har skrivit. OCH som dessutom kom med feedback som jag totalt höll med om och kunde ta till mig. Egentligen har jag nu på sistone bara väntat och hoppats på det: att någon skulle säga att "hej, okej, det här är inte färdigt, men alltså skriv mera, ok? Bara skriv igen, så ses vi sen." OCH NU HÄNDE DET. Kan va glad, kan? NÅ KAN. Det får ta hur länge det vill det här nu men det KOMMER ATT BLI BOKA.

3. Jag har inte berättat desto mer om det nya bandet jag skrik-sjunger i men det är också på g i högsta grad och det är riktigt jävla inspirerande. Har gjort en låt om Sondby träsk! Och vi heter Svarta havet (helt INSANE att ingen hade använt det bandnamnet innan?!). Nästa träning på söndag.

4. Jag har sått groddar. Dom växer attans snabbt.

5. Vi ska till Nötö på onsdag och jag ska fota och sen rita lite hus och jaa. Merch. Money.

6. Jag ska göra radioprogram. Nå JÅÅ! Också en sån där dröm som nu bara ramlade över mig. Nervöst men det kommer bli så bra. Dessutom handlar det om the sexiest thing in this world: klassisk musik.

No comments: