Saturday, February 17, 2018

Helgen överlag, då?

Tjah, handlar den här bloggen överhuvudtaget om något annat än
1. hur ineffektiv jag är
2. hur effektiv jag är eller
3. hur fantastiskt det är med yoga?

Knappast. För att hålla mig trenden trogen tänker jag inte avvika mig från ämnet idag heller. För idag, go vänner, har jag varit så SATANS EFFEKTIV. Det var jag i och för sig igår också, men idag var jag ännu värre. Jag bara vaknade och kände hur det sprattlade i fingrarna av vilja att få saker nedskrivna. Nu har jag skrivit en sjuhelvetes musikartikel som jag tänker försöka tråka till YLE, dessutom har jag skrivit lite annat och läst lite, har jag också. Och så har jag gjort yoga. Att lära sig yoga känns precis som att lära sig spanska, kunde lätt bli placerad i nåt "yogasamhälle" nu, förstå mig på termerna och lite halvdant kunna hänga med, precis som när jag dumpades ner i Rio Dulce i Guatemala för 8 år sen och till min stora förvåning klarade mig alldeles utmärkt med mina spanskakunskaper som härstammade från ett 60-tal nerladdade språklektioner från nätet. (Det som dessutom är helt SJUKT, är att den här bloggen också existerade då. Åtta år sen. Guatemala. Det känns som en halv livstid sen, och det är det.)

Vad ska jag annars säga om helgen sådär överlag?
Nå, ingenting.

No comments: