Tuesday, November 15, 2016

Julkalendern 2016

 

Den är här, årets julkalender! För ni som undrar vad jag dillar om, så har jag en årlig tradition som går ut på att knåpa ihop julkalendrar, med eller utan tema. I år heter kalendern "Fåglar får aldrig fira jul" och har som namnet indikerar en (ytterst vag) anknytning till fåglar.

Som nyhet för i år kommer kalendern:

1. ENBART att existera i pappersform, alltså inte på nätet.

2. att ackompanjeras av det eminenta juloraklet som ger en personlig, handskriven julspådom till var och en som köper en kalender.
Om jag säljer över 20 kalendrar kommer dessutom en euro av varje betalad kalender att skänkas till någon form av välgörenhet (- högst antagligen ett projekt i vilket julklappar skickas till ett kvinnohem i Bulgarien, eller kanske Animalias Åbo-avdelning, det återstår att se).

Julkalendern är i storlek A4 och är ritad, utprintad, skuren samt ihoplimmad av mig. Den är alltså inte fabrikstillverkad, vilket medför att vissa DIY-skavanker förekommer. Vissa säger "charmigt", andra säker "urk" - det beror på hurdan typ man är, själv tycker jag så klart att nämen åh, vad charmigt. Hur som helst så tycker jag att innehållet motsvarar vad man kan förvänta sig av en sån här kalender, dvs it's kinda awesome.

Nå, vad kostar härligheten då? Den kostar 5 euro. (Med postkostnader 6,50,-).

Vill du beställa en eller flera kalendrar? Skicka då ett mail till lottagreen(at)hotmail.com så återkommer jag med betalningsinfo. Meddela adress om du beställer per post. Bor du i Åbo eller Borgå kan du få tag på den utan att blanda in posten. (Detaljer om det i mailet.)

Gamla kalendrar:
Julkalendern 2015
Julkalendern 2014

No comments: