Friday, October 07, 2016

Inktober #7


Nu blev det såhär igen, att jag hafsade undan dagens inktober. Men alltså, jag har annat i tankarna. Mycket i görningen, faktiskt. Jag skriver och jag håller på. Mest håller jag på. I kväll ska jag hålla i trådarna för ett evenemang på museet. Eller, jag ska infinna mig i tid och sen vara där och kolla in när folk dricker skumvin. Sen är det helg igen. Jag undrar vad jag ska hitta på.


UPPDATERING:
Nu sitter jag här och trycker i bakrummet för att J har hotat med att gå ut i stan. Jag vet inte, jag vill inte gå ut i stan. Speciellt inte när han tycker att vi borde gå och inhandla nya bh:n åt mig. Han har börjat värna om mina bh:n sen han för åtta år sedan insåg att jag går omkring i slarvor och secondhandselände som snarast fungerar som pansar för brösten och inte hade en BLEKASTE ANING om kvalitet och hur man tar hand om sina bröst. Nå väl, efter en lång kampanj fick han mig övertalad att köpa två par kvalitetsbh:n vilket jag verkligen inte har ångrat. De kostande närmare hundringen per styck men var värda varje cent, Marie Jo:s bh:n rular så jävla mycket! Men nu har det gått fem år igen och stoppningen glappar och banden är lösa och det borde vara dags att köpa ny bh IGEN. ATTAN.

No comments: