Thursday, October 06, 2016

Inktober #6


Dagens bild for nu nästan helt och hållet ner för kakkarännan. Det skulle bli nånting som döljer nånting, eftersom temat var "hidden", jag började rita av en jumper som döljer en grej (faktiskt Milis fez) men så orkade jag inte fila på rynkorna och så gick det som det gick. Man behöver faktiskt inte rita nåt supervärdefullt varje dag.

Jag måste bara säga att jag älskar dessa dagar och vad jag håller på med. Min vardag ter sig så supermeningsfull nu, jag har bara egna grejer på gång och det är så fucking givande, ursäkta mitt vulgära ordval. Jag har mer och mer börjat fatta att sånt där som arbetsliv mest finns för att människor behöver ett sammanhang, alltså: jag tror att de flesta behöver den där gemenskapen med ett ställe att gå till om dan och människor de umgås med där. Det är också det som jag har saknat som mest som arbetslös: den där känslan av att höra hemma nånstans. Men så fort som jag har fått ett jobb så har jag ju vantrivts så fruktansvärt.. så nu tar jag tillfället i akt och är bara så arma nöjd med att få lorva omkring för mig själv, i strumplästen, hemma, ute, vad jag nu håller på med.

No comments: