Thursday, September 29, 2016

Milis födelsedagsfez 2016


Idag fyller våran (okej då, min - nej förresten: VÄRLDSMEDBORGAREN) Mili 5 år.
Behöver knappast ytterligare meddela eller understryka att jag är oerhört fascinerad av den här hunden. Den är lyhörd, samarbetsvillig, lättlärd, snäll, glupsk, ganska lat och har sina personliga egenheter som att den t.ex. är ytterst förtjust i små grejer, till exempel körsbärstomater. HELFESTLIGT. Med andra ord har den här hunden egenskaper som jag i allmänhet gillar hos vem som helst!

Dagen till ära utlyste jag ett upprop på FB i vilket jag frågade vad folk helst skulle se Mili fotograferad med. Det vinnande förslaget blev den här gången en fez, som jag - o ni kommer inte att tro det här - gjorde helt själv (svälj). Ja. Klippte sönder ett knäckebrödspaket som jag, äh det här är helt enkelt för stort. Går inte att prata om det.

"Talk to the tuft, I'm not in a feztive mode."

No comments: