Saturday, May 14, 2016

Tänker inte

Jaha. Här sitter jag och löhöilär och det känns inte alls som att jag har haft en lördag på skrivkurs. Skrivkursen brukar lämna spår efter sig; jag brukar komma hem och vara fylld av olika humör och infall, av tankar på andras texter, på mina egna texter också, naturligtvis. Men nu tänker jag inte på några texter och inte på något annat heller för den delen. Ej heller känns det som att det är eurovisionsfest om några timmar och jag ska dra på mig ett silverfiskfodral och förhoppningsvis bli belevad och uppsluppen. Jag ligger här med magen svällande av pasta och tycker inte att jag riktigt har gjort mig förtjänt av nånting. Har typ grym lust att röka tobak, åstadkomma nån kemisk effekt i huvudet, eller nåt liknande. Men det blir nog bra det här, ändå. Ska gå ett varv via ölbutiken med hunden.

No comments: