Sunday, May 15, 2016

Människor som gör en glad

Bilden stulen från systrami.
Har haft en så förbannat bra helg. Har sett bra ut också, det hör till ovanligheterna. Och har väl varit ganska trevlig, om jag nu får säga det själv. Sånt händer. Det beror naturligtvis på sällskapet, som jag gillar så mycket. Skrivande människor tycks vara ett lyhört, känsligt och angenämt pack, till motsats från alla andra människor man tvingas samarbeta med. Nu drar jag naturligtvis snabba och förhastade slutsatser men alltså. Blir så glad när det inte finns nån på kursen som går mig på nerverna, som babblar på om ointressanta saker, som bara är allmänt störande eller har värderingar som är oppåt fanders, som är sjukligt självupptagen eller vad det nu kan handla om. Alla är olika men intressanta på sina sätt. Alla har nåt som man kan prata med dem om. Jag blir så glad av sånt här. Man blir så hoppfull.

No comments: