Thursday, May 19, 2016

Gå framåt

Idag är jag mycket nöjd med mig själv, för det har varit en givande dag och en sån där dag då man känner att man har gått framåt. Jag fick äntligen ord på att jag känner mig som en svikare som lämnar mitt jobb till hösten. Obs obs, jag vet att man får göra vad man vill, jag vet att man är fri att gå och att man är herre över sitt liv och så vidare, men jag har ändå känt mig som att jag har gått och givit falska förhoppningar om att jag trivs och vill stanna, medan jag nu sen plötsligt inte gör det. Och lämnar min förman i sticket, utan personal. Så att idag sa jag det. Och fick naturligtvis höra att jag ska göra vafan jag vill. Istället funderar min förman och jag på att åka till Kos eller Lesbos och ta emot flyktingbåtar & hjälpa mänskor till hösten. Hon tar tjänstledigt, jag är annars ledig. Tycker jag låter som en ganska bra deal.

No comments: