Friday, May 06, 2016

Evighetslista

Jag hittade en evighetslista hos Maggie, tyckte den verkade ganska rolig och utmanande så..



1. Så här tänker jag kring vacciner:
Vacciner är bra, de räddar liv. Jag är inte speciellt vaccin-nojig.


2. Gällande skönhetsingrepp tycker jag så här: 
Tänk dig att du just har skönhetsopererat dig.
Sen - föreställ dig du själv om 10 år.
Just det.


3. Min sanna åsikt om Muminmuggar
De är sällan riktigt så fina som man tror att de är.


4. Ska barn synas på sociala medier? Så här tänker jag:
Inte så klokt, säkert.


5. Är jag feminist eller inte? Så här tänker jag:
Jag tänker inte så mycket på det, faktiskt. Eller jovisst, igår äcklades jag av min kompis hanhunds äckliga, äckliga testiklar när de skymtade fram där under den långa pälsen. Sedan funderade jag på om alla testiklar i världen skulle klippas av och slängas bort. Då log jag.


6. Mina tankar om kommersiella samarbeten i bloggar:
är att det är ungefär som att sälja Valios vaniljglass. Ur sina egna drejade lerkärl. På sin egen bakgård. För femti cent styck. Och man får aldrig de där kärlen tillbaka.


7. Kan pojkar ha rosa kläder? Min åsikt om genustänk i kläder:
Får flickor äta pannkaka?
Kan ovalt kallas ägg?
Lever mask helst i jord?
Ni förstår.


8. Dop eller namnfest - vad väljer jag?
Namnfest låter roligt. Dop också. Hoppas det finns skumvin.


9. Bloggska - är det ett viktigt språk?
Har aldrig hört om begreppet. Det är säkert viktigt.


10. Den berömda bloggfasaden - ska man visa allt i bloggen?
Jag tycker att man ska göra så så man själv tycker att det känns bäst.

1 comment:

walopää said...

Prexis och valios glass är dessutom djävuls-Nestlé