Saturday, April 30, 2016

Sådär som man ser ut

Jag skulle ju skriva om vårt besök på Nötö, skulle och skulle. Det var så mycket jag skulle. Men så kom sjukan och tog över. Har varit så sjuk så det bara går att skratta åt det. Det är inte något speciellt, det är bara virus efter virus. Eftiset som har ätit upp min motståndskraft helt och hållet: alla virusfamiljer semestrar hos mig. För tillfället sitter jag med sådana där besvärliga munblåsor och försöker låtsas att världen är en skojig plats. Ute är det sol och cool och vappen och sånt. Tänkte för festligheternas skull göra något lite ovanligt, nämligen posta några misslyckade bilder av mig själv som jag behövde ta igår. Ni vet kanske, nån nånstans behöver ett foto av en och man hittar ingenting och så står man i strumplästen i köket, omejkad, med förkylningsutslag, otvättad, riktar kameran mot sig själv med ojusterad vitbalans och tänker att NÅ, naturlig skönhet. Det är nu du ska bevisa att du finns.

Jättelyckat att slänga håret över på högra sidan, eller hur? Så väl eftertänkt.

No comments: