Saturday, April 30, 2016

Mili med pappershatt (a must-see)



Jag har egentligen alltid avskytt såna där uppklädningsbilder på djur, av den enkla anledningen att jag tyckt lite synd om djuren som är offer för dessa människors spektakel.. tills jag själv fick en hund som ser så himla festlig ut i hatt. Såattee... steget var inte långt till att jag parallellt med de andra hundövningarna började öva med Mili att sitta stilla medan jag placerar fåniga saker på hennes huvud. (Kläder bryr hon sig på riktigt inte om. Hon kan gå omkring i trasor hela eftermiddagen och det berör henne föga.) Men det där med att ha saker på huvudet... är inte så skoj. Nåh, men har insett att det inte spelar så stor roll vad för aktiviteter man sysslar med, så länge man umgås med sin hund, engagerar den och att man slutar på ett positivt plan, dvs med beröm och godsaker! I slutändan får man en nöjd och samarbetsvillig hund.


No comments: