Sunday, March 06, 2016

Italiensk chokladglass


För att jag ska orka laga nåt som innehåller blockchoklad, ska det verkligen vara värt det – annars äter jag hellre bara upp blockchokladen som den är. Nu har jag hittat ett recept som är värt besväret. Det handlar naturligtvis om ITALIENSK CHOKLADGLASS. OMNOMNOMNOM. Man känner sig lite proffsig när man håller på och väger och mäter efter det här receptet. För att jo, ähum, det krävs faktiskt viss köksutrustning för att göra detta, nämligen en termometer, en våg och helst också en glassmaskin. Sådär, nu dalade säkert 80% av intresset för den här glassen. Nå väl, man klarar sig utan glassmaskin också, då måste man bara istället gå och röra om glassen i frysen var tjugonde minut ungefär, har jag hört. Det går säkert bra det också.


Här bjuder jag på en bild av mig själv; sjuk, otvättad och med hattifnattskål. Blir nog svårt att överträffa det där.  Om ni undrar varför det syns nåt vitt på chokladglassen så är det för att jag åt den tillsammans med annan, vit glass. Och mangoglass. Ni förstår det uttryckslösa och samtidigt koncentrerade uttrycket i ögonen; det här är himmeln.

No comments: