Sunday, February 28, 2016

5 saker

Det är dags för en lista, denna faktiskt ganska gammal men jag gillar den (den har hängt i min utkast ett par år). Den är hämtad från Ellen i tiderna, men nu vet jag inte längre på vilken adress hon bloggar.
Men titta så häftigt. Gult.

5 saker jag brukar säga
– gå o kisi!
– oh my goodness gracious
– jo, det går nog bra
– jotack
– nää-ä

5 saker jag brukar tänka
– kanske en smörgås
– kanske en prilla
– en runda till och sen slutar jag
– nej fy helvete vad fucked up det här är
– klockan två ska jag gå i säng

5 saker jag brukar drömma om nätterna
– att jag faller ner i underliga hål
– att jag har tappat vikten och kan studsa planlöst
– om flygfält och biljetter och att det är bråttom, bråttom, bråttom
– att mina gamla papegojor/ökenmus eller liknande är vid liv men att de är skadade eller underliga på något sätt
– att min bror är konstig/ i fara

5 saker väldigt få personer vet om mig
– att jag ofta är på väldigt dåligt humör fast jag kanske spelar glad. (inte hemma dock. där är jag alltid på dåligt humör, heh.)
– att jag är en stor vän av grodor (djuren då. gjorde ett temahäfte om grodor i högstadiet.)
– att jag kollar American Idol med stor entusiasm
– att jag konstant bestrider en stark tävlingsinstinkt, vilket ofta resulterar i att jag ter mig totalt likgiltig (fast det vet folk kanske?)
– att jag gillar att spela volleyboll

5 saker jag älskar att göra
– att simma långa sträckor, typ till en holme och tillbaka
– att bilda harmonier med sångstämmor
– att ha en massa tid och bara försjunka in i nån syssla så att tid och rum försvinner
– att rida
– att bekanta mig med nån ny plats

5 saker som jag vill ska hända innan året tar slut
– vill få lite finansiell stabilitet(skänsla) samtidigt som jag gärna hade sett själva samhället i nåt slags breakdown
– att det går bra med det där sommarcafét
– att jag ska vinna nån tävling, eller okej andra eller tredje plats är också okej. Gud, vad jag är tragisk.
– medborgarlön (det är nog knappast tänkbart, men det här handlar ju om vad jag VILL)
– att jag ska få träffa en häst eller flera igen

5 saker jag beställer utomlands ifrån
– musikprylar
– det har hänt att jag har beställt några spännande frön utomlandsifrån, ginkgo biloba tror jag det var. Förresten var det J som beställde. Fröna grodde aldrig.
– det var nog det.

5 saker jag saknar i min garderob
– ett par välsittande byxor
– en välsittande kjol
– en varm och snygg tröja som passar till allt
– bekväma strumpbyxor
– nåt häftigt och iögonfallande, typ en skjorta som jag gjort själv (I wish)

5 saker som doftar underbart
– hunden (faktiskt)
– traktorer och vissa andra, ofta äldre fordon
– syrener och andra sommarväxter som doftar i skymningen
– thaimat och ja, god mat överlag.
– nyhuggen ved

5 saker jag vill bli bättre på
– att säga nej när jag inte vill, men också att inse skillnaden mellan ett sunt ja och ett osunt ja. Att ibland måste man tvinga sig också lite fast man inte vill, typ så.
– vara snäll med mina medmänniskor
– vara nöjd med min situation
– skriva
– sjunga och spela

5 saker jag skrattar åt
– folk som härjar, rumsterar och domderar i butiker, ropar SYÖDÄÄNKÖ LIHAPULLIA TÄNÄÄN eller nåt liknande
– folk som har simpla problem
– självsäkra mänskor som är dumma i huvudena
– mig själv
– the bachelor

5 saker som gör mig till mig
– mitt sätt att vara bland folk (surprise, surprise)
– mitt sätt att vara både återhållsam och burdus på samma gång (tror jag? fan vet jag egentligen..)
– alltså jag vet ju inte det här, hur ska man själv veta?
– min matlust
– mina svaga nerver



2 comments:

walopää said...

Det med volleyboll förvånade mig. Men det är bara för att jag har bollfobi, och tror att du är mitt alter ego.

ponks said...

Det roar mig det där att du har fått för dig att jag är ditt alter ego. Fast vem vet, du kanske har rätt. Men alltså bollfobi? Det förbryllar. Är badminton mera din sport då kanske? För det gillar jag också.