Sunday, August 23, 2015

Tre saker

1. Jag väntar på att J ska komma hem. Vi har planerat en resa till Ähtäri. TILL ÄHTÄRI. Jag hittade den här bloggen och så var det kört. Inspirationen helt enkelt körde över mig med hull och hår, jag ringde till J och flåsade i luren, "vi måste åka till Ähtäri," sa jag. Han fattade att det var allvar.

2. För övrigt, så har jag idag öppnat en tumblr-sida som heter Mili walking. Den går ut på att jag fotar Mili som är ute och går. Vi får se hur länge jag orkar hålla på med det där.

3. Idag såg jag annars också en ny sån här målning av en som vi kan kalla för red eye. Jag vet inte vem upphovsmakaren är men hens bilder dyker upp lite här och där, ofta nära Lonttis tågbro och man får beundra dem så länge de får stå. Tycker de är fina: gjorda med en säker hand, stilmedvetenhet och utan överdriven brådska.


1 comment:

walopää said...

What can I say. Härligt med J som är med på dina kufiska infall! Applåd på det!