Saturday, August 22, 2015

Nu ska vi alla vara glada för allas idéer är precis lika bra men hej, här får ni pojkar 10 000 för er idé var bäst.

Ibland skriver jag bara för att meddela att jag gjort saker, för det är minsann inte så ofta sånt händer. Eller nu skojar jag. Jag gör saker hela tiden. Ni får välja vad som är lögn.

Hur som helst, så igår var jag på ett sånt där flashigt spektakel som gick ut på att olika teams tävlade om vilken företagsidé som var bäst. Ja, typ. Det var några spel och några innovativa uppfinningar, några appar och jag vet inte vad. Hur som helst så var kolofont där och sålde Underworld Kitchen som ett jäkla pro, så jag satt och vred mig av skratt till och med – antingen är hon himla rolig eller så är det jag som är aningen lättroad – det är nog båda två med lite eftertanke.

Nå, Kitchen Underworld vann ju inte, men det var heller inte som att det var läge för det, jag menar – klart att ett par unga douchebags med överspelat tal och "easygoing" vibbar skulle ta hem vinsten. Ärligt sagt, när den där ena killen höll sitt "säljartal" tyckte jag det var så pinsamt att jag inte kunde titta. Som om han hade gått nån (dålig) kurs i hur man säljer sin affärsidé såg det ut som. Nå väl, vad säger businessgobben på första raden när talet är över? Jo, att pojkins speech var så bra att "det kändes som att man inte var i Finland." Jepp. Attdehäran sådana sakerrr [himla med ögonen].

Jag hade hur som helst jäkla roligt hela kvällen, så sabla skoj hade jag så det är riktigt konstigt att tänka på det, hur bra jag trivdes. En orsak till det var att min wifi fungerade så jag kunde frekventera min telefon med jämna mellanrum, se ut som att jag är busy, instagramma och känna mig normal. En annan orsak var att det rullades in gratis mat och förfriskningar hela tiden så det inte blev ett slut på det. En tredje orsak var att jag lärde känna ett par nigerianer som var helt sjukt trevliga och vi började snacka om Nigeria ungefär som gamla vänner gör när de tänker tillbaka på barndomsbyn, det var helt sjukt så roligt det var att snacka med dom, när jag tänker efter. Vi snackade om höns, bussar, street food och jag vet inte vad. Deras idé var att börja marknadsföra afrikanskt mode och kläder i Finland, det där får man helt enkelt ta och följa med hur det utvecklar sig på Skewland.com. Och en fjärde orsak var att jag helt enkelt trivs som fisken i vattnet i lite småkaotiska omgivningar med nervösa människor och dataspel. Här testar jag Kitchen Underworld. Som ni ser blev jag helt hooked direkt.

(bild från kolofonts instagram)

                         Kolofont vinner allas hjärtan med sin avväpnade attityd och fina volang.

Nu ska vi alla vara glada för allas idéer är precis lika bra men hej, här får ni pojkar 10 000 för er idé var bäst. Okej, nu ska jag inte ljuga för dom delade faktiskt vinsten med ett par damer som hade designat en fjärilsmatare så helt illa gick det ju inte.

Alla upp på scen

            Nu ska vi alla vara ungt sinnade, innovativa och ha våra egna visitkort. Suomi nousuun.

No comments: