Wednesday, August 19, 2015

Artemisia Vulgaris

I natt drömde jag om en sån där båtresa som återkommer ibland, alltid lika bekant då den väl är där. Det handlar liksom en hemlig å som går mellan Pellinge och Helsingfors, med utmynning vid Tackholmarna också, men en å eller flod. En jäkla intressant å, och alltid är man där i olika båtar och med olika människor. Ibland gufar. Mitt i allt kan man vara i Helsingfors eller till och med i nån annan okänd stad med broar och skit. Den gör ett sånt jäkla intryck den där ån, har svårt att beskriva det. I alla fall, så får den där drömmen mig alltid att villa börja tolka. Inte för att jag kommer fram till nåtning, men återkommande shit är alltid återkommande shit.

Idag hittade jag Colour Collective, varje vecka, ny färg. Den här veckan är det nån slags grå som gäller. Man ritar och så postar man på Twitter. Gillar att det kan bli lite vad som helst; ibland blir lite omotiverade sketcher (som idag) och nån annan gång – vem vet – nåt helt fantastiskt. Passar en sån här taivaanrannan maalari som mig alldeles utmärkt.

Försök till Gråbro och så lite ponks-bränding.

No comments: