Friday, June 12, 2015

Människor i min ålder

Fick just en sån jäkla känslostorm! Sitter och lyssnar på Tongåvan i radio Vega och först ringde "Seitlax hårdaste" in och hälsade att "Pligu skulle hålla fingrarna i styr i bastun" och sen ringde nån som "siter hit på Buguholman" och önskade... förbered er nu... önskade MITT SOMMARLOV. Jag fick en mystisk sinnesbild när jag hörde på den låten, som en glansbild från forna dar då sommarn inte var annat än pur glädje, lyckorus, måsskri och frihet - och så tänkte jag mig en musikvideo till låten med nån som går genom stan mot nåt skitarbete i söndriga kläder, varför inte en tiggare till exempel. Och så "Mitt sommarlov" med skränande barnröst som malar på över alltihopa; "Mitt sommarloov, vad jetteskönt mitt soooommarlov ska bli...". Fucking absurt! Nå väl, nu ska jag lite lugna ner mig. Hur som helst är det där programmet både strålande och fucking scary på samma gång. Som att lyssna på en sändning från när landets elit firar semester. Man sitter i sin kolgruva och lyssnar liksom. Och mitt i allt så ringer nån in och önskar nån grattis på 40-årsdan! Alltså FÖRTIÅRSDAN, och så inser man att, herregud, det där programmet är ju delvis menat åt en själv, gjort åt mänskor I MIN ÅLDER! Hjälp!

No comments: