Wednesday, May 06, 2015

Irritationslista (bilder!!!)

Jag tror det är dags för ett "vad jag är trött på"-inlägg, som dessutom innehåller en framtidsspaning. Men låt oss spara spaningen till senare.

Först, vad jag är trött på:

1. Manbuns
Ok, det VAR eventuellt snyggt och lite små-innovativt och vågat FÖR FEMTON ÅR SEN.
Men nu. Ååh. Fast okej, jag väljer fortfarande en manbun framför flintskalle. Förlåt om det blir ytligt och elitistiskt här nu.


2. Hipsters som poserar med

a) ballonger

b) djurhuvuden


Bonus: hipster med djurhuvud OCH ballonger.
((och instagramfilter som gör allting drömskt))


3. Låtar som har en refräng som låter ungefär såhär:
"Wohoooooo- wooohoooow -woooooooooooo"
och går opp och ner i en enformig pentatonik. (Sveriges eurovisionsbidrag. Till exempel.)

Och nu när jag påminns om det; 4. Sverige.
Sverige är som den hippa kusinen från väst som skrattar oentusiastiskt men elakt åt alla som vägrar förvandlas till en enformig muka-påhittig massa som mestadels har ett lätt uttråkat ansiktsuttryck. Till och med punkarna i Sverige har image.

5. Converse-skor.
The trend is GONE. IT IS GOONE. As well as the skinny jeans. Your legs don't have to look like tarminnehåll som proppats upp i sin egen röv (korvar) anymore.

6. Rosa och svart-trenden (detta skrev jag om tidigare) har fått en hårt tävlande kusin. NEON-OUTFITSEN. NEON! Måste bara säga det några gånger till.

NEON.
NEON.
NEON.
NEON.



NEON.
Aj!

Autsch!

Sluta!!

Okej, det räcker!

Säkerligen finns det många fler utseendes och trendgrejer som irriterar mig just nu men nu har jag igen omväxlingsvis suttit och värpt på det här inlägget så eeevigt länge, så nu måste jag landa på min slutknorr, spaningen.

Ni vet, pastellhårfärgerna? Dom är väl så populära just nu att dom antagligen redan egentligen är omoderna som attan. Men vem bryr sig om vad som egentligen är modernt, så länge som man ser ungefär ut som alla andra?! Hur som helst, jag har på känn att vi den här sommaren kommer att se en och annan frilla i den här stilen:

Än så länge är jag i varje fall inte helt trött på dessa.




3 comments:

M. Lindman said...

haha, BALLONGER, HIPSTERBALLONGER!

Börjar nu lite inse varför en viss hipsterestetik, filter och allt, väldigt lätt lånar sig till den estetik som numera präglar dyra och påkostade reklamer för banker och försäkringsbolag. Man föser fram några mysiga hipsters på en sommaräng och så får dessa leka lite med ballonger eller såpbubblor medan en silkeslen kvinnoröst berättar att banken/försäkringsbolaget ser till att Du, kära kund, kan njuta av livets sköraste och flyktigaste Ögonblick.

walopää said...

De där pastellhåren är hemska. De borde göras om med aluminiumtejp.

ponks said...

Ja M - har inte gjort den kopplingen själv men naturligtvis: bankreklamer, sommarängar, såpbubblor, blint förnekande av allt som är illa, uppbyggande av en trygg bubbla i vilken du, jag och banken har det urbota mysigt och skönt.

Hahahaha, pastellhår & aluminiumtejp. Javisst, javisst.