Wednesday, February 25, 2015

Nätet är din vän, datorn är din teve

Det förvånar mig alltid när jag läser meddelanden av folk som undrar om nån har säsongen av ett visst teveprogram "att låna". Som om teveserier, filmer och program fortfarande var konkreta objekt som nån "äger" och som att dessa fortfarande spreds omkring på blanka silvriga skivor.
Det finns ett släkte som uppgraderat sig från DVD-skivan, vi kan kalla dom för "nerladdarna". Dom laddar helt enkelt ner vad de vill se, vilket ju kan betraktas både som bra och dåligt. Jag skulle nu betrakta det enbart som besvärligt, eftersom det innebär extra filer och program på datorn och jag vet inte vad.

Eftersom det verkar vara så många som inte har upptäckt STREAMING så ska jag tipsa om mina bästa sidor från vilka jag ser mina favoritserier och filmer (ja, helt som youtube. Shit va).

Teveserier:
http://watchseries-online.ch/
Där finns nästan allt man kan behöva. Girls (inte för att jag sett, men förstått att folk ser), Parks & Recreations, Broad City, Walking Dead och min favorit: Episodes. Och en ny PÄRLA: Catastrophe. Och ja, Bachelor. Funkar inte denna sida eller hittar du inte vad du är ute efter så kör med http://watchseries.lt/. (Ibland ligger nåndera nere, det är lite så med illegala portaler, hehhe).

Filmer:
http://vodly.to/
Fantastisk filmsida. Lite bökig i utformningen kanske och alla stream-länkar funkar inte alltid, men helt klart värt besväret. Lägg väl märke till underkategorin dokumentärer. Pärlor, PÄRLOR hittas där! OBS. Av oförklarliga anledningar är sidan ibland nere eller sökfunktionen ur lag. Ge dig till tåls.

Och är det nåt speciellt som du vill se men som du inte hittar nånstans, så googla "watch ****** online". Kräver lite surf-vana men herregud, det är 2015 nu. Nätet är din vän, datorn är din teve. Varsågod.


2 comments:

M. Lindman said...

Haha, det här inlägget är riktat till en som mig - som fortfarande 'lånar' tv-serier och ibland filmer av andra som 'äger' dessa. Räddningen på min streaming-noja var adblock, som en god själ (kanske du?) tipsade om. Innan det stördes min sinnesro där på internetteven av allt satans blinkande, flimrande och prånglande. Jag visste inte vilka rutor jag skulle trycka på och greps av känslan att om jag trycker på fel ruta kommer nåt HEMSKT att hända, typ nån mask kommer att slingra sig ut ur datorn och strypa mig, eller nåt. Men nu, men nu!

ponks said...

Usch jo, som sagt: adblock är ett måste, man tänker kanske att oj nej, ännu en onödig grunka som bara halv-funkar, men det är ju så simpelt så! de där sidorna är helt omöjliga utan arblock, borde jag också ha tillagt.