Saturday, February 14, 2015

Just nu (inte ens rubriker kan jag skriva)

Internet känns på nåt sätt alldeles för busy för mig just nu; det händer alldeles för mycket, men allting känns deja vu, inget känns speciellt fräscht eller nytt, samma ord upprepar sig, samma mantran, samma hot om än ännu mer hotfullare utifrån yttre världen. Emellanåt händer det ju att nån häver ut sig nåt riktigt eftertänkt och uppseendeväckande och då smäller man till med tummen upp, sådär.
Men som att internet verkligen har förmågan att förändra och beröra? Jag vet inte.
När man tycker såhär är det naturligtvis ens inställning det är fel på, en själv det allt kommer ifrån.
Men jag orkar inte hänga på nätet just nu. Inte skriva här heller orkar jag (där blev jag ju nästan arg, vart f-n kom det ifrån?). Om nån vill ge mig ett ämne så är man välkommen.

2 comments:

linnea p. said...

Jag skulle gärna läsa mer om det där du skrev nångång om att resa, alltså privilegiet i det och allt annat runtomkring som du kan tänkas ha tankar om, t.ex! Och förstås flera analyser av musikrecensioner o.dyl., alltså hur artister skildras utgående ifrån sina kön, det var sjukt intressant! Okej nu då jag tänker efter så: jag vill läsa dina analyser av VAD SOM HELST ärligt talat, de brukar vara toppen och jag gillar dem alltid.

ponks said...

Tack snälla du - jag ska fundera på saken! dvs vad jag ska skriva om/analysera - - plötsligt så fruktansvärt upptagen med att impulsskriva om limsa och drömmar - - så kan det gå.