Monday, December 01, 2014

I cum, you cum, we all cum for laude approbatur

Idag fick jag mitt gradu-utlåtande. Nå, vill någon veta hur det gick? Naturligtvis brinner alla för att få veta allt om hur det går för mig och mina vitsord. Jag fick cum laude approbatur, alltså c. Jag är en medelmåtta med andra ord. Största delen av alla som bedöms får c, enligt Wikipedias sida om "arvosana". För en gångs skull är jag överens med bedömarna. Jag kan bara skratta åt det här nu, mest av lättnad för att det inte blev ett A eller ett B, för det hade varit lite pinsamt med tanke på hur schtralend jag har varit under min övriga studieperiod. Ett M hade jag dock hoppat i skyarna för, men med tanke på hur mycket jag avskydde hela den där processen, så får jag helt enkelt vara mäkta nöjd med ett c, (vi säger så).

No comments: