Friday, August 29, 2014

Höstlista

Stal en sån här lista från den andra Lottan (och fick visst hennes font med på köpet).

Mina tre bästa hösttips (till mig själv):
- Att försöka vara lite mer lättsinnad av mig, lite mera effortless och lite mer positiv helt enkelt. Försöka sprida lite glädje omkring mig (haha).
- Att plocka svamp och göra svampinläggningar
- Att laga lite mat som innehåller ingredienser, det vore skoj

Det här ser jag mest fram emot i höst:
Att bli klar med gradun. Satan vad underbart det ska bli. Plus att leka med mina Pro Markers-tuschpennor.

Om du skulle förändra en sak i ditt liv under hösten, vad skulle det vara?
Jag skulle vara mer trogen till mina egna läsorningar, helt enkelt ta tag i saker lite mer än jag brukar, inte bli och drischa o spela Bingo Blitz halva nätterna.

Det här vill jag läsa i höst:
Kanske den där ena boken om hundars separationsångest, borde ta och beställa den från Adlibris en gång för alla. Annars vet jag inte. Jag hinner ju knappt läsa för Bingo Blitz spelar inte sig själv.

Det här bävar jag för i höst:
Läs fråga två.

Vilka inköp behöver du göra inför hösten?
Jag har nog allt som behövs sen jag snodde den där regnjackan från museet (oops).

Det här lyssnar jag på i höst: 
Pladder & Sibelius (hans junttigaste nånsin är för övrigt trumpetrefrängen Karelia suite op II intermezzo. lyssna från 1.22. Jestas en sån hjärndöd gungrytm.  Även Sibelius kan inte alltid vara bäst.)

Tycker du också att ordet "höst" börjar förlora sin betydelse nu när du har läst det så många gånger? 
Nej. Höst är ett gammalt ord för skörd. Ett mycket bra ord som tål att upprepas.

5 comments:

liteskrik said...

Älskar meningen "Jag hinner ju knappt läsa för Bingo Blitz spelar inte sig själv." Hahaha, hohoHO! Kunde bra appliceras på mig och mitt förhållande till McLeods daughters.

ponks said...

Hahaa!

ponks said...

...McLeods daughters, det måste jag ju genast kolla in vad det var. Australiensk serie! Har en svag punkt för sådana, såg Spirited för några år sen - helt sjukt fin serie med underbar kvinna i huvudrollen.

ponks said...

"australiensisk" kanske det heter... nu spammar jag mitt eget kommentarfält.

liteskrik said...

Åh, Spirited, MÅSTE kolla in vad det är. McLeods tar slut riktigt snart, så jag måste ju ha nån sorts kontinuitet. Tack!