Sunday, August 03, 2014

Skogsbilder och ett i land-flutet snapsglas

Vy från nya Onnibus (som jag åkte med för första gången. Det är en dubbeldäckare.
Ångrar mig INTE.)

Jag har plockat ett antal kantareller. Det är tokigt med kantareller – när de väl kommer så kommer
det så eeevigt. Lite som när det går fel. Ett fel och sen så eeeevigt.

En vacker liten kantarullz in the mozz

En annan kantarolls tittar fram bakom ett löv, så poetiskt!

En av dessa evinnerliga skogsbilder som aldrig blir speciellt bra,
men man ska ju lägga upp i alla fall en ändå.

Extra stor bild av Mili Chkan – exemplariskt exemplar av hund
mitt i den exemplariska kantarellskörden. Won't tell you where.

Jag hittade en obestämd hög med skit också. Bestämde mig för att fota och googla.
Resultatet: "Hirven kesäuloste" (älgens sommarskit).

Skogen var full med såna här slags nät som jag försökte undvika att gå in i
allt för mycket.

och de vita skuggorna i skogen

Titta ett spindelnät som nästan påminner om en sjö

Nästan in i spindeltrasslet


Det här är nog det myskogaste jag hittat i skogen hittills:
bärliknande grejer som växer på blad, troligtvis asp. Kanske en parasit.
Måste eventuellt konsultera naturväktarna.

Titta nu så crazyt!

Jag får inte nog.

Dinner with the parents.

Sniff-bägaren tittar ut, eller Sniff tittar ut från sin bägare.

Mamma ska alltid ha den bästa och största skörden. Ingen orkar tävla med henne.

Ajo, jag glömde nåt nästan ännu mer crazy: ett snapsglas flöt typ i land. Jo!
Jag hittade det nere vid stenarna. Det måste vara ett ödesdigert snapsglas som har upplevt och
överlevt havets våg och styrka. Det ska jag dricka från nästan varje dag.

1 comment:

Unknown said...

all the images are looking very nice

best jewellers in coimbatore