Friday, August 29, 2014

Senaste nytt

Jag ska vara ledare på ett militärläger för utvecklingsstörda. Låter väl helt kokko? Välkommen till mitt liv. Snart ska jag marschera genom träskmarker, sätta opp tält och åka pansarvagn. Jag ska infiltrera arméväsendet likt en kamouflerad fjäril och berätta ALLT när jag kommer därifrån. Och jag ska vara ANSVARIG ledare sen också, eftersom jag ju inte har lärt mig konsten att säga nej när nån frågar. Jag vet inte hur folk har för sig att jag passar bra till såna där ansvarsuppgifter som att hålla tal & leda grupp. Jag som ju faktiskt är närapå minst bekväm av alla med såna där saker. På nåt sätt lyckas jag tydligen dölja det eftersom folk tycks ha för sig att jag är social och funkar likt en oljad motor när det gäller sånt där som kräver stark karaktär. Medan jag trivs bäst inlindad i en pläd långt ute vid havet med endast kronhjortar och blandrashundar som sällskap. Nåja, men jag gillar ju samtidigt att slänga mig ut på nya, outforskade områden - se vad det blir av det helt enkelt. Oftast blir det helt hemskt. Men så har man den erfarenheten.

1 comment:

walopää said...

Du ÄR en stand up comedian. Bara ställ dig upp och säg den här texten från blogginlägget här, typ.