Sunday, August 17, 2014

Koder

Mitt på dan kom en otrevlig överraskning: ett brev, från banken, I SVERIGE, dom vill... ingenting, dom vill berätta att det är underskott på banken bara, vill dom. Lite på hundra kronor underskott cirka. Jag har nämligen ett svenskt konto som jag mer eller mindre har förträngt eftersom jag hade glömt bort inloggningskoden. Jag har hoppats att det ska avsluta sig själv, att det helt enkelt ska förmultna eller falla i glömska för att ingen använder det. Men nej, där har det gladeligen tagit nästan fyra euro av mig varje månad, i mer än 6 år. Jag orkar inte tänka på det, det är så jävla idiotiskt av mig. Hur som helst, idag på en promenad kom jag mitt i allt ihåg koden, glasklart lade sig siffrorna upp för mig bara. Och rätt som det var kom jag också ihåg att jag hade sparat koden i min gamla telefon och var tvungen att koppla in den direkt för att se om så var fallet.

I min gamla telefon hittade jag text.

















Koden var också rätt. Men när jag skulle logga in till mitt finska bankkonto för att betala in en nödsumma på mitt svenska konto så var listan med nätbankskoderna försvunna.

No comments: