Friday, April 25, 2014

Sjuk

Jag fixade det; jag läste en bok! A Kiss before Dying, Ira Levins debutroman som enligt brorsan hade fått farfar att ligga inne och läsa en hel sommardag. Det var det som avgjorde att jag också bestämde mig för att läsa den. Och visst var den ju bra, en riktig rysare.
Annars har jag inte mycket att komma med för stunden; är hemma och skräpar med hosta, snuva och feber. Har sovit säkert fjorton timmar per natt de senaste två nätterna men vaknar ändå med den där trötta, varma känslan av att man ännu har feber. Förut fixade jag alltid febern genom att helt enkelt sova bort den. Nuförtiden funkar ingenting, jag ska tydligen alltid bli helt sjukt sjuk, när jag blir sjuk.  Försöker att låta mig vara sjuk bara, inte tänka på allt som inte blir gjort för att jag är sjuk, men det är inte lätt, inte.
Äh, jag har knappt nån skrivförmåga.

No comments: