Thursday, January 30, 2014

Lingon

Jag vill visa vad jag gjorde i förrgår, nämligen ett litet lingonris. Det där nedanför är mitt, det där ovanför är det ja ritade av. Proportionerna är ju oppåt röven märker jag nu, men jag hade trott att det var lite snyggt. Lite malätet kanske, man hade väl kunnat klämma in lite fler lingon där i övre delen, men alltså. Nu ska jag skryta lite. 20 minuter tog det. Tjugo. Har alltid varit en snabb kopieringsmaskin (med varierande resultat, men snabb är den).

Jag söker jobb med bland annat den här lingonbilden och sen lite andra fågelteckningar. Det handlar om att illustrera en sån där naturstig nånstans i Sotkamo? Inte kommer jag ju knappast att få jobbet, men man måst ju testa. Får jag det så kommer jag att slå knut på mig själv av förtjusning. Sen kommer jag så klart att underprestera och lata mig och resultatet kommer att bli erbarmligt, men sånt är det.

No comments: