Monday, December 02, 2013

Och annars då?

Mitt i allt blev det första december. Det innebär inte allt för många stora förändringar för min del, borde så klart lägga på ett, två tre, säkert sjutton kol på olika områden men HÖR NI VI SIIR. Nog är det bara så att det är så infernaliskt tråkigt under den här tiden på året. Det är det här mörkret, dessa julfester man hör om men sällan går på. Nästa torsdag ska vi spela på städfirman SOL:s julfest, det får bli den julfesten för mig, tror jag.
Och annars då?
Har jag ätit en perfekt pannkaka.
Har jag skickat iväg en stipendieansökning.
Har jag frusit om fötterna.
Har jag burit in en hylla.
Har jag burit in en läderstol men burit ut den strax igen – den var enorm, ful och hade ingen plats.
Har jag ritat en serie som int blev någo bra, förresten många.
Har jag översatt en gammal pianolåt till dragspel.
Har jag samlat rekordmånga pantburkar, och Mili har lärt sig kommandot "hämta burken". Dens bravur var när den hämtade en pantburk från ån, omöjlig för mig att nå. Då pöste jag av stolthet. Mili hämtar även posten med nöje. Det här slutar med att vi ligger som valrossar i soffan medan Mili hämtar öl.
Har jag gått i samma kalsonger hela veckan – så gott som alla har tagit dom för leggings.
Har jag pratat med en gammal vän.
Har jag spelat Bingo Blitz (och stört mig på det).
Har jag spelat Bejeweled Blitz (och stört mig på det).
Har jag tänkt på VAD SOM MÅST GÖRAS. Sånt kan man ganska ofta tänka på.

No comments: