Wednesday, November 13, 2013

Rovdjuren i våra hem

Idag är jag ARG. Morgonen var alldeles för lång, jag har skrivit diskurskapitel, men det gör mig bara OSALIG. Jag vill skriva en parodi på en gradu istället för att skriva en sån där gradu på allvar. Jag vill analysera meningar och deras inneboende meningar efter dialogisk eller kritisk analysmodell BECAUSE IT IS SILLY, inte för att det hämtar nån påstådd ny info eller mening. Idag tycker jag att allt är fånigt. Vi skulle gå och äta pho, det blev ingen pho eftersom klockan blev för mycket och hunden fortfarande är orastad. Samma jävla promenadvägar. Samma hundar som man möter, vissa arga, vissa snälla. Hundens sinne som består till 90 procent av instinkt och till 10 procent leverlåda. Hämta bollen = leverlåda. Rädd, arg, springa, leka = instinkt. J höll på att få ett skratt/slaganfall/ en psykos idag morse när det plötsligt slog honom att mänskan frivilligt umgås med håriga retards (hundar och katter) som inte hämtar något annat än eventuellt hårstrån och nåt vi kallar tillit och ömhet. Ju mer jag tänker på det, desto mer bisarrt tycker jag också att det är. Hundar, att man har hundar och katter. Dessa missanpassade rovdjur i våra egna hem, okej de har anpassat sig fint, men de har anpassat sig efter oss. De gillar lätt ruttet kött, vi gillar färskt. Nå väl, men eftersom de finns ska ju nån ta hand om dom - då kan det lika gärna vara jag, resonerade jag här nån gång tidigare också. Inget nytt med det.
Inget nytt med NÅGOT idag.

No comments: