Thursday, November 21, 2013

Plupp i örat

Regnigt och trögt både inom- och utomhus. Hade glömt att sätta på väckarklockan så idag blev det sovmorgon, helt skönt. Drömde underliga drömmar om att människan var född med en plupp i örat, liknande sån där "navelknapp" som vissa har i naveln och att den här pluppen sedan ställde till med problem för vissa, bland annat mig. Och så på ett dansgolv (av alla ställen) så fick jag för mig att vrida runt min öronplupp eftersom jag hade hört att man kunde göra så, så jag vred och vred ända tills den brast med ett klick, och ut ur örat föll ett litet ben i en pöl av blod och hud. Folk tittade lite förskräckt och jag försökte samla upp skräpet. Tänkte samtidigt att ojoj, tänk vad mycket man kan göra själv, behöver inte alltid gå till läkarn inte.

Var med hunden via ASA-bibban och lånade lite Yvonne Hirdman och Hillevi Ganetz, tänkte att jag sen skulle städa upp skrivbordet som har stått och samlat skräp ända sen vi flyttade in här, lägga min gradulitteratur i en prydlig hög och eventuellt hitta mina viktiga jobbpapper också.
Senare idag: jobb. Pianokväll. Trevligt. Får tvätta håret tills dess.
Inte mycket mer idag inte.

No comments: