Friday, November 01, 2013

Pet Society In Memoriam

Idag morse tog det evigheter att komma i gång. Jag gjorde ett försök till att få tankerverksamheten flödande i och med det förra inlägget, men eftersom jag inte lyckades svara på frågan jag ställde, så tar jag mig idag friheten till att göra vafan jag vill. Istället för att ha bråttom nånstans spenderade jag minuter framför vessaspegeln, satte mascara, kontaktlinser, foundation och alltihopa och sen klädde jag på mig kläder som eventuellt ser ut som att de nån gång var köpta i en butik. Allt detta ett försök att inte låtsas om känslan av skog som plöjs ner av bulldozers som försiggår inombords.
Anlände till Arken, snygg och i präktig utstyrsel för att hitta stället som sovande, i dvala, susande, omgiven av ett gråbeigt töcken, datorerna stillsamt kaffimumlande i i Humfens bibliotek, tyst mellan hyllorna, inget tecken på aktivitet nånstans. Ibland funderar jag om det är likadant på andra institutioner, vid ÅA, i världen rentav; om det nånstans är möjligt att en hel institution kan vara så totalt vilande som denna. Hibernating.
Ja, om man hade varit en kedjerökare så hade det rökts en hel del idag, kan jag säga.

Idag HADE JAG TÄNKT spela Pet Society eftersom dom brukar ha grymma Halloween-teman där, posta pointless bilder hit och eventuellt hitta på historier kring dom. Nu läste jag dock att dom har stängt hela spelet, eftersom det är föråldrat och för att de ska hitta på nya, bättre spel. Just my luck, huh.
Nå, TILL ALL JÄVLA tur har jag sparat bilder från spelet, så att jag kan föreviga dom här.
Seriöst, jag tror jag håller på att få nån form av spelpsykos men här kör vi nu:

Min trädgård (och den där kufiska "Hideeni" på besök. Klickade man på Hideeni så hände lite märkvärdiga saker.

Hideeni har bubbeldräkt och jag hälsar på ett smutsigt djur.
Yes, it all makes perfect sense.

Närbild av mig och Hideeni i nån slags chokoägg-utstyrsel.
Makes perfect sense igen.

På besök i nåt slags öhm landskap..

Skitiga djur på café

Yukari hälsar alla välkomna!!!!!!!!
Ljusrött så det förslår.

Det konstigaste som introducerades i Pet Society:
en självgående SKITSKRÄMMANDE "Pet Nanny"

Har för mig att det här eventuellt var min trädgård
Mitt "teaterrum". Hehe. I know I'm psychotic.
Spelmaskiner och ufon. It makes perfect sense.
Ett av mina rum igen. Please don't mention Freud.
Mitt sovrum tror jag det var. Fatta att dom har lagat Hokusais våg som Pet Society-tavla.
Jag som ensam typ i ett litet öhm exotiskt landskap.
De där djuren smilade sådär äckligt när de fick mat eller kärlek. Nervkittlande störande.
Nån slags snöbollshideeni.
Och i Pet Society hörde pokalhyllor till standardinredningen.
Min natur trogen slängde jag omkring mina pokaler eller bytte dom mot apelsiner.

Mitt kök. Måste säga att jag är lite stolt över det där faktiskt.

Inspirerande burgare.
Ensam banan i trädgård.
Eld i mitt rum och Hideeni i rymd(?)outfit.
Annan typ som förstår sig på det här med eld inomhus.
Som sagt, Pet Society förstod sig på det här med Halloween.
Ibland finns det ingen bildtext som skulle kunna förklara något som helst.
Japansk badrumsinteriör

C R Y
A captured moment.
En ansiktslös sfinx invid en flatscreen-TV. Only in Pet Society.
Just a hell lot of plushies
Hideeni klädd som röd ananas. Just just.
Det är sånt här som jag gillade. Äkta Halloween-meininki.
Glasögonsjöjungfru i skog.
Fina färgkontraster
Får paj slängd i ansiktet (av nån anledning). Lägg märke till koalan i bakgrunden!
Bläckfiskshideeni
Never enough lounge bar
Pets diner. Med storstadsutsikt.
ALL OF US MUS DIE!!!!!!!!
Javisst fan!!
Ostvägg
Rymdfarkost/lekrum. Every woman's dream (lägg märke till min teatraliska outfit).
Fruktträdgård, trött typ och fotbollshideeni (under nåt VM, tror jag).
[insert text here]
Djur som säger "köttbulle" och "mjölk".
Creepy.







I think you're creepy and I like you a lot.

På besök hos nån som har ett sånt där överfyllt akvarim. Tänk på fiskarna!
Inte ens i ett virtuellt spel kunde jag ha hjärta att ha ett sånt där akvarium.
Another captured moment.

Sådär. Ni kan ringa psykvården nu.

No comments: